Lübeck julemarked

Denne december har været hektisk, megen travlhed på jobbet har ikke levnet mange stunder til at nyde december, som jeg ellers holder meget af. Det hele skal jo ikke gå op i tant og fjas, men en fornuftig balance mellem arbejdsliv og privatliv skulle gerne være mulig. Det har det ikke været for mig denne december, det er jeg nødt til at gøre noget ved fremadrettet, men lad det nu hvile. Jeg havde dog bevilliget mig selv nogle små oaser i slutningen af november og i december. Vi bar i København for at besøge den studerende datter og svigersøn og den udvidede familie, jeg sendte mig selv på blomsterbindingskursus, fordi jeg altid har haft lyst til at prøve det(det var dog lidt en skuffelse, men jeg lærte dog at binde en adventskrans) og så aftalte min søster og jeg at tage til julemarked i Lübeck! Vi kørte tidligt om morgenen, da vi havde besluttet os for at det skulle være en endagstur, jeg havde sovet hos hende om natten, så vi var klar til fælles start fra den tidlige morgenstund.

To en halv time senere parkerede vi bilen i Lübeck og begav os igennem de smalle gader på jagt efter julemarked. Der var boder med mad, glühwein, juletingeltangel og enkelte boder med kunshåndværk, fakisk var en af byens kirker også fyldt med kunshåndværkere og blandt andet også Hernhutter stjerner som jeg første gang blev introduceret til hos Lene Jeg overvejede at købe en, men blev så enig med mig selv om, at jeg havde nok julepynt og som det ofte sker, når jeg er i shoppingmekkaer ender jeg med at blive totalt handlingslammet!!! Alt i alt synes jeg der var alt for mange mennesker, til at jeg rigtigt kunne nyde det, så der skal nok gå et par årinden jeg gider et tysk julemarked igen, men måske der er mere fremkommeligt på hverdage?

Jeg syntes disse huse var sjove, fordi de mindede mig om kulisser, fordi en del af facaden var en skin-facade. Det kan vist svagt anes hvad jeg mener.

Jeg syntes disse huse var sjove, fordi de mindede mig om kulisser, fordi en del af facaden var en skin-facade. Det kan vist svagt anes hvad jeg mener.

Et kig til en af byens kirker - Måske Mariakirken.

Et kig til en af byens kirker – Måske Mariakirken.

Flere kirker

Flere kirker

Et kig ind i en af de små gyder. Jeg læste et sted at der var en regel om at de små gange ikke måtte være smallere end at der kunne gå en kiste igennem. Praktisk! Et kig ind i en af de små gyder. Jeg læste et sted at der var en regel om at de små gange ikke måtte være smallere end at der kunne gå en kiste igennem. Praktisk!

Juleboder med juletingeltangel

Juleboder med juletingeltangel

Dette indlæg blev udgivet i December, Jul. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

