Farvel 2012

Kirahunden i haven Lillejuleaften 2012. Juleaftensdag var sneen smeltet igen!

Kirahunden i haven Lillejuleaften 2012. Juleaftensdag var sneen smeltet igen!

På årets sidste dag plejer jeg at skrive en lille status over året der gik og måske også et par ønsker om det kommende år, der ligger frisk og ubrugt foran mig.

Først og fremmest har Julen 2012 været dejlig. Begge pigerne har i modsætning til sidste år været hjemme og er gået ind og ud som det sig hør og bør, når man er 21 og 17 år gammel. Vi har haft lidt gæster og været lidt ude og ellers har jeg bare slappet af og slappet af. Det var tiltrængt ovenpå et efterår, der har budt på alt for meget arbejde. I det hele taget må jeg nok indrømme, at 2012 ikke har været mit år. Dødsfald, turbulens, uro og backstabbing har vææret det, der har præget mit 2012, oveni har der været et jobskifte, der har krævet sit. Men alt det gider jeg ikke dvæle ved, der er trods alt også kommet gode ting ud af 2012 og det er det jeg skal fokusere på. Først og fremmest er begge vore piger hjemme igen og selvom Storesøs er flyttet hjemmefra, er det noget helt andet at have hende inden for landets grænser. Hun lader til at trives med sit studie, hun og svigerdrengen er på jagt efter et andet sted at bo, men indtil videre fungerer det, der hvor de bor nu. Lillepigen kom hjem fra sit high school år og er startet i gymnasiet, hvor det indtil videre er gået forrygende! Jeg håber og tror hun får tre rigtig gode år, jeg husker jo selv, hvordan de tre gymnasieår har været med til at præge mig.

En nær venindes dødsfald har betydet at de af os der er tilbage er kommet tættere på hinanden. I flere år var vi ikke rigtig en del af hinandens liv(jeg var flyttet til Jylland og forskellige livsomstændigheder betød at vi mistede kontakten), men vores fælles venindes sygdom og død betød at vi fik kontakt igen og heldigvis har vi fundet melodien sammen igen, det er dejligt at have venner, der går tilbage til den tidlige ungdom.

Årets rejseehøjdepunkt var helt sikkert turen til USA for at hente Lillepigen. Vi havde 14 dage sammen inden vi vendte hjem til Danmark igen. Vi fik set hjørner af USA vi ikke havde set før, specielt var jeg begejstret for Chicago, men Miami var nu også en oplevelse.

Strik er der ikke blevet meget af i 2012, men jeg kan mærke det nok vil være en god ide at få gang i noget strik igen. Den rastløshed der fik mig i gang med at strikke efter mange års strikkestilstand er begyndt at røre på sig igen, så jeg tror lidt strik kunne være god medicin. I første halvdel af 2012 var jeg inde i en ret god læsestime, desværre har efterårets arbejdspres betydet jeg slet ikke har fået læst ret meget. I julegave fik jeg Jussi Adlers nyeste, Marco effekten, men jeg er ikke kommet i gang med den endnu. I stedet er jeg igen gået i krig med Game of Thrones, som jeg købte i sommers under ferien i USA.

Men nu lakker 2012 mod enden. Vi har netop været på en lang gåtur i skoven, for at køre husets firbenede lidt træt inden aftenens fyrværkeri. Aftenen bliver efter planen stille og rolig. Min far kommer og spiser og pigerne og 1 stk svigersøn spiser her også, derefter er vi kun os selv og hunden, akkurat sådan som jeg egentlig helst vil have det.

Godt nytår

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

4 svar til Farvel 2012

  1. Madame siger:

    Rigtig godt nytår til dig og dine, Pollyanna!
    Sorrig og glæde de vandre til hobe – sådan siger min gode veninde, og det er jo rigtigt nok.

  2. Lene siger:

    Det har så sandeligen været et hårdt år for dig. Og backstabbing lyder ikke godt. Dødsfald er hårdt især når det er i en ung alder, som både din og min alder må henregnes til. Dejligt at jeres venskab er vokset sig stærkere gennem sorgen.

    • Pollyanna siger:

      Ja jeg synes også selv 2012 har været et hårdt år og jeg synes ellers ikke jeg plejer at være en pivskid… Livet går jo videre og nogle gange skal der ryddes lidt op i relationerne og backstabberne ud af vagten. Heldigvis har jeg rigtig mange mennesker i mit liv, der vil mig det bedste og det er dejligt at opleve 🙂

Skriv et svar

