Farvel nisser

Egentlig synes jeg december kom og gik inden jeg helt nåede at nyde en af mine yndlingsmåneder, men nu har jeg pakket den sidste julepynt væk og juleslikket fik jeg vist gjort has på i går aftes, da jeg kom sent og våd hjem fra arbejde med hovedpine og ømme lemmer….

20130105-155323.jpg

20130105-155356.jpg

De gamle eksemplarer af Ved julelampens skær skal også på loftet, jeg fandt dem på loftet på den fædrende gård, da den skulle tømmes i forbindelse med min fars flytning. Det ældste hæfte er vist fra 1926 og er sikker købt af min oldemor, da hun var husmor på gården dengang.

Glædelig Helligtrekonger til dig, hvad enten julepynten er pakket væk eller står fremme.

Dette indlæg blev udgivet i Jul. Bogmærk permalinket.

4 svar til Farvel nisser

  1. Stegemüller siger:

    Min julepynt står skam fremme til og med Helligtrekonger, for jeg synes, julen varer lige til da. Jeg har også stadigvæk min juledekoration, som jeg har fået i gave. Der var et enorm lys i den, som har brændt og brændt. Det ender med at jeg må smide selve dekorationen væk, og så bare sætte resten af lyset i en stage.
    De gamle “Ved julelampens skær” er jo rent guf for en slægtsforsker; de fortæller noget om tiden, der gik. Godt at du passer på dem. Nogle mennesker ville sikkert smide dem væk.

  2. Pollyanna siger:

    Jeg sagde straks haps, da jeg fandt dem 🙂 Min søster har ikke samme interesse, så vi kan sagtens blive enige 🙂 Egentlig ville jeg også gerne holde Helligtrekonger i hævd, men i år skulle det så ikke være sådan. Jeg har også stadig en juledekoration og lys i en busk udenfor 🙂

  3. Ellen siger:

    Århhh altså, du sendte mig direkte tilbage til den tid, hvor min farmor levede og hvert år købte det hæfte – det var bare så superhyggeligt at læse. Jeg kan søreme godt forstå, at du beholder de gamle eksemplarer.
    Man finder dem faktisk stadig ofte på loppemarkeder …

  4. Pollyanna siger:

    Jeg tror faktisk også min mor købte dem, da jeg var barn. Jeg har faktisk ikke rigtigt fået læst i disse hæfter, måske jeg skulle hente dem ned fra loftet igen .-)

Skriv et svar

