Nattens drømme

2012-08-12 19.56.51

Et sommerbillede som ikke har noget at gøre med nattens drøm, men at drømme om sommer og blomster er da en drøm der er til at holde ud

Normalt drømmer jeg ikke, eller det vil sige, det gør jeg jo nok, men det er bare rigtig sjældent ,at jeg kan huske, hvad jeg har drømt. Enkelte gange drømmer jeg dog meget livagtigt, hvilket var tilfældet i nat. Faktisk var min drøm så livagtig(og rigtig voldsom og ubehagelig), at jeg måtte vække manden ved min side for at spørge, om drømmen havde hold i virkeligheden! Det var en meget ubehagelig fornemmelse at vågne og tro, at jeg havde gjort noget grænseoverskridende og så rent faktisk være i tvivl om det var sandt eller ej. Heldigvis kunne han berolige mig,med, at nattens drøm var en drøm eller måske snarere et mareridt eller en angstdrøm. Det mærkelige ved min natlige drøm var, at jeg i drømmen havde en fornemmelse af historik – drømmen var en fortsættelse af noget, som var sket mange år tidligere – hvilket egentlig var det, jeg troede var sandt! Derfor virkede det i øjeblikket, som om jeg havde drømt/oplevet det drømte før, men nu er jeg kommet i tvivl. Meget mærkeligt og det er vist godt jeg som regel ikke kan huske mine drømme.

Nu vil jeg prøve at ryste nattens strabadser af mig og kaste mig over dagens opgaver, der er talrige, men heldigvis kan udføres fra hjemmekontoret i bløde gevandter!

Dette indlæg blev udgivet i Drømme, Moi, Uncategorized. Bogmærk permalinket.

2 svar til Nattens drømme

  1. Ellen siger:

    Det er virkelig meget ubehageligt. Jeg har prøvet præcis det samme nogle gange og har meget, meget svært ved at slippe den pågældende drøm igen, fordi den var så pokkers virkelig.
    Jeg ved ikke om det er nogen trøst, at du ikke er alene om det …

  2. Pollyanna siger:

    Jo tak, det er altid rart at vide man ikke er alene. 🙂

Skriv et svar

