Af børn og fulde folk

Influenzaen i huset er vedholdende. Heldigvis lader det til jeg er sluppet, men husfaderen er voldsomt ramt- meget voldsomt, hvis man spørger ham selv og nej influenza er sørme ikke sjovt at rage til sig. Jeg husker med gru hvordan vi begge og vores dengang eneste barn, den etårige Storesøs, var ramt af influenza. Vi boede i København, mine forældre boede i Jylland og vi syntes vel ikke vi ville bede venner eller den mere perifære familie om hjælp, i hvert fald husker jeg, hvor svært det var at passe etårig som nok havde influenza, men ikke i en sådan grad at hun blev apatisk, når man selv var hårdt medtaget…..

Nå men husfaderens sygdom fik ham til at filosofere over sit immunsystem, som han mente måtte være meget dårligt, fordi han altid bliver meget dårligere end os andre….(det lader vi lige stå et øjeblik)

Derfor kom jeg til at filosofere over en episode, da børnene var små. Af og til arbejdede vi forskudt, jeg om dagen og min mand eftermiddag og aften, hvilket betød, at han afleverede børn, jeg hentede, handlede, lavede mad, læste lektier og godnathistorie, puttede osv osv. En aften var det åbenbart blevet mig for meget og jeg får mumlet noget om, at man skulle være mand, så var det hele da meget nemmere, hvorefter Lille A tager sin far i forsvar med kommentaren:

Han har da i det mindste badet mig…!

Nu kalder lektierne for mig, hav en god aften!

PS Jeg holder meget af min mand og vil ikke bytte ham med nogen 🙂

The Bean i Chicago set nedefra!

The Bean i Chicago set nedefra!

Dette indlæg blev udgivet i Dagens smil, Der var engang, Far mor og børn. Bogmærk permalinket.

4 svar til Af børn og fulde folk

  1. Stegemüller siger:

    Jeg har tit tænkt over det med at kvinder altid synes, at deres mænd bliver meget mere syge, når de altså er syge, end resten af familien. Måske har mænd generelt et svagere immunsystem? Der er da noget der tyder på det, når så mange kvinder klager over det.

    Godt at du trods alt ikke vil bytte din mand for nogen.

  2. Pollyanna siger:

    Vist er der biologiske forskelle mellem mænd og kvinder, min holdning er nu, at lige præcis denne forskel sidder et andet sted end i immunforsvaret . 😉 Men det er måske chauvinistisk af mig….

  3. Ellen siger:

    Ja, det er sjovt med de mænd … på visse punkter når de altså aldrig længere end til stenalderen: bare de skaffer lidt til huse, så er pligterne overstået. Og så det med deres sygdomme … et kapitel helt for sig selv 😀
    Vi bliver forkølede af det samme, som giver dem en ondartet influenza … og de kan slet ikke forstå, hvorfor det virker som ‘ulven kommer’, hvis det en sjælden gang virkelig skulle være gået så galt.
    Men som du siger: vi kan eller vil jo ikke undvære dem 🙂

  4. Pollyanna siger:

    Jeg må nu nok krybe til korset og indrømme, at jeg tror influenzaen har ramt mig, så mit immunforsvar må også være dårligt, i hvert fald har jeg det skidt:-(

Skriv et svar

