Noget om boligindretning

Jeg ved ikke, om jeg er ukvindelig eller om det er fordi jeg er gift med en mand, der har en mening om ALT, men det er et faktum, at det der indretning af hjem volder mig store problemer. For et år siden byggede vi ret meget om, derfor skulle hjemmet nyindrettes. Vi har beholdt de møbler, vi havde, men har selvfølgelig flyttet lidt rundt. Egentlig var det planen vi ville have et par nye lænestole eventuelt en ny sofa og i hvert fald noget nyt til væggene. Til foråret har ombygningen været færdig i et år og er noget af ovenstående sket? Nope! Vi har det da hyggeligt nok, men har vi fået noget på væggene eller nye møbler? Det har vi ikke, for vi kan bare ikke blive enige og det er lige før jeg misunder de unge kvindelige bloggere, der indretter stuen med 80er pasteller og 70er patchwork i en skøn forvirring (Jeg tænker nogle gange på, hvor fædrene til deres børn opholder sig, jeg ved i hvert fald min mand ville opponere over at bo i et pigeværelse…).

Fordi vi i går igen var på udkig efter sofaer, lænestole, noget til væggene….you name it – og igen kom tomhændede hjem, sidder jeg her og kigger boligindretning på nettet og støder på vægge med ‘inspirational quotes’ og kommer til at tænke på de broderede billeder mine oldeforældre havde hængende på væggenmed den tids ‘inspirational quotes’. Sjovt som alting har det med at gå i ring.

Dette indlæg blev udgivet i Moi, My home is my castle. Bogmærk permalinket.

4 svar til Noget om boligindretning

  1. Stegemüller siger:

    Sædvanligvis er det jo det kvindelige overhoved, der står for indretningen, så jeg synes det er usædvanlig positivt, at din mand kræver at være med og har en mening om, hvordan jeres hjem skal se ud.

  2. Pollyanna siger:

    Absolut, det ville bare være nemmere, hvis en af os bestemte – men jo ikke særligt demokratisk 😉 Heldigvis er det mest lamper og den slags vi er uenige om, på livets væsentlige områder er vi rimeligt enige eller bliver det hen ad vejen 🙂

  3. Ellen siger:

    Man bliver enige eller indgår måske et kompromis, for selvfølgelig skal hverken den ene eller den anden bestemme det hele – man skal bare blive enige om at have vetoret 😉
    Fx nægter jeg hårdnakket at have lædermøbler i min stue, men John har ‘husherrens egen stol’ i læder, og det er nærmest en stol, han tager på … fint nok med mig, bare jeg kan blive fri for at sidde i den …

  4. Pollyanna siger:

    Vi er nok lidt stivnakkede begge to eller ikke desperate nok….

Skriv et svar

