Alene hjemme

Jeg ligger på sofaen og kan høre Lillepigen plaske og høre musik på badeværelset. Hun skal til fest og hendes far er lige kørt på arbejde. Efterhånden er der en hel del weekender, hvor jeg pludselig finder ud af, jeg skal være helt alene hjemme en fredag eller en lørdag. Heldigvis har jeg altid godt kunnet lide mit eget selskab og kan sagtens finde på noget at lave alene, men det indvarsler nye tider, når man sådan har to weekendaftener for sig selv.

20130413-193033.jpg
Heldigvis er jeg jo ikke helt alene, jeg har jo min vagthund….(som er fotograferet for et par uger siden med snefnug i pelsen) Da jeg var barn var lørdag aften ugens bedste aften. Man måtte være længe oppe og der kom som regel noget godt i fjernsynet. Lørdagsslik blev aldrig brugt i mit barndomshjem, til gengæld bagte min mor som regel en kage til aftenkaffen.

Om lidt vil jeg køre Lillepigen til fest og måske forkæle mig selv med at leje et par film i videobiksen, så der i hvert fald er noget godt i fjernsynet for mig 🙂 Hvad enten du er alene hjemme eller ikke håber jeg du får en lørdag gren i godt selskab.

Dette indlæg blev udgivet i Moi. Bogmærk permalinket.

7 svar til Alene hjemme

  1. Stegemüller siger:

    Jeg kan også godt lide at være alene hjemme, er det jo nærmest altid. Holder af roen og freden og muligheden for at læse en god bog. Mit fjernsyn kan ikke tage HD (endnu), så jeg kan ikke se DR1, men ellers havde jeg set Barnaby. Nu bliver det i stedet en tur rundt i blogland og så under dynen med en god bog.

  2. Pollyanna siger:

    Jeg er nu glad for, jeg ikke altid er alene for jeg er også meget selskabelig anlagt, men på arbejde er jeg sammen med og skal forholde mig til rigtig mange mennesker og derfor tror jeg, at jeg også har brug for stilhed og alenetid og med store børn er det jo ladesiggørligt. Barnaby har været meget populær her i huset, dog ikke så meget mere:-)

  3. Lene siger:

    Håber du fik hygget dig, og nu er det snart arbejdstid igen 🙂

  4. Ellen siger:

    Ja, for lidt og for meget … jeg savner min alenetid en gang imellem. Det er ikke fordi jeg er træt af min mand, men jeg har altid holdt meget af mit eget selskab og muligheden for at dyrke det er minimeret med Johns overgang til pensionisttilværelsen.
    Barnaby var bedre med John Nettles. Ikke så meget pga. den nye skuespiller, som det at selve plottene er blevet lidt ‘underlige’, synes jeg.

    • Pollyanna siger:

      For mig er Barnaby helt klart John Nettles. Jeg vidste slet ikke der var en ny i rollen. Faktisk var John Nettles Lillepigens store idol, da hun var en 7 – 9 år 🙂

  5. Stegemüller siger:

    Jeg er helt enig i at Barnaby skal være med John Nettles. Jeg blev helt skuffet da jeg tændte sidste lørdag og så at der var kommet en ny i rollen. Og sandelig om Fru Barnaby ikke også er skiftet ud! Øv.

Skriv et svar

