Skybrud

Tidligt i morges blev vi vækket af trommende regn og en vred hund. Vores hund har altid været bange for bulder og brag, så den giver altid besked, når det er uvejr – uanset hvilken tid på døgnet det sker. Vi måtte ud af sengen for at se om de nye tagrender, vi har fået sat op i forbindelse med projekt terrasse kunne tage trykket. Det syn der mødte os bragte minder om skybruddet i København for et par år siden. Dengang sad vi nemlig midt i det, eller rettere jeg sad hos min veninde og mand og børn og svigersøn oplevede at blive evakueret fra Tivoli!

Lige nu regner det igen, ikke på skybrudsmåden men mere på den stille, silende måde. Terrassen er så småt ved at blive færdig. I går kom de havemøbler, som vi lod os friste af i weekenden. IMG_2438

Min mand er et typisk barn af byen og jeg plejer at drille ham med, at hvis det stod til ham blev hele haven asfalteret. Det er den ikke blevet, men der er godt nok blevet lagt en masse fliser. Vi har valgt nogle løsninger, der forhåbentligt er rimeligt vedligeholdelsesfrie. Jeg vil hellere rode i jorden end male og min mand er alt andet end håndværkerpraktisk, så efter mottoet, at man skal vælge sine kampe med omhu, er det blevet resultatet. Så håber jeg, det lykkes mig at få en masse krukker og planter sat på terrassen, men det bliver nok ikke uden kamp.IMG_2441

Når vi er færdige, er det min tanke at der skal være staudebed og rosenbed på den anden side af plankeværket. Efter vi havde taget beslutningen om plankeværk, har jeg lidt fortrudt, da det jo tager udsynet til haven, på den anden side blæser det altid så meget i Vestjylland, at læ også er en prioritet. Derfor har jeg planer om, at der skal plantes roser, der bliver så høje, at man kan se dem over plankeværket, det havde jeg faktisk på den gamle terrasse og det fungerede udmærket. Desværre fik jeg aldrig gravet de gamle roser i depot, hvilket ærger mig noget nu, for de er vist desværre gået til i det mobile hjem jeg installerede dem i..

Dette indlæg blev udgivet i Blomster, Haven. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

