My home is my castle

Den allerførste lejlighed vi flyttede ind i var en fremlejelejlighed. På badeværelset var der et medicinskab med spejl – sådan et plastik et man havde engang. Medicinskabet var ret vandskadet og virkelig grimt, der var også en orangetoiletpapirsholder, kan jeg huske! Jeg tænkte straks, da jeg så medicinskabet, at det skulle være det første der skulle skiftes ud. Vi flyttede ind og lang tid senere kom jeg en dag vi skulle have gæster til at lægge mærke til medicinskabet, som ikke var blevet skiftet ud og pludselig kunne jeg igen se hvor grimt det var, selvom jeg havde set på det hver dag i et pænt stykke tid uden egentlig at bemærke dets grimhed – jeg havde simpelthen vænnet mig til at se på det!

Hvorfor tænker jeg så på det nu? Jo fordi vi stadig ikke har fået noget hængt på væggene og det lægger jeg jo selvfølgelig rigtig mærke til nu, hvor mit hjem skal være udgangspunkt for studenterjubilæet – typisk!

PS Jeg har besluttet mig for at sige, at jeg har en mand der ikke kan finde ud af at bore huller i vægge, hvis mine bare vægge bliver kommenteret 😉

Dette indlæg blev udgivet i Moi, My home is my castle. Bogmærk permalinket.

4 svar til My home is my castle

  1. Ellen siger:

    Hehe – du må så bare glæde dig over, at din mand kan noget, ikke alle andre mænd kan 😀
    Vil jeg da tro 😉
    Men det er rigtigt, at man vænner sig til en eller anden given grimhed. Min søster måtte gøre os opmæksomme på, at vore badeværelse trængte gevaldigt til maling. Hun havde helt ret, men vi havde ikke selv været opmærksomme på det.

    • Pollyanna siger:

      Han kan rigtig meget 😉 Han kan også godt bore huller i vægge, jeg tror bare han har det lidt svært rent mentalt ved at “ødelægge” de fine, hvide ubrudte flader 😉

  2. Lene siger:

    Min mand er en rigtig handyman, ikke desto mindre har jeg lige støvsuget i vores bryggers, som blev lavet for to et halvt år siden og kom til at tænke på at lysene under overskabene ikke er sat op og holderne til kost og gulvswaber stadig ligger i skabet 🙂
    Og billederne i gangen står på skænken, for jeg kan ikke beslutte mig til, hvad der skal hænge der 🙂
    God jubilæum og tillykke med den nye terrasse, det ser ud til at blive rigtig godt.

  3. Pollyanna siger:

    Er der ikke også et eller andet med skomagerens børn…. 😉 Tak! Det var rigtig sjovt at holde jubilæum 🙂

Skriv et svar

