Første sommerferiedag

Der er noget helt specielt ved den førstesommerferiedag, tanken om ubrugte uger og dage der ligger foran mig til fri afbenyttelse gør mig glad. Arbejdsugen sluttede med et socialt arrangement på min nye arbejdsplads. De nyslåede studenter skulle jo sendes afsted med maner. Jeg havde ingen andel i årets studenterårgang, så jeg hyggede med kollegaer og tog tidligt hjem. Det har været et turbulent første arbejdsår på min nye arbejdsplads, så jeg trænger til ferien.

Nu sidder jeg i min sofa og drikker kaffe mens resten af familien sover. Om lidt vækker jeg dem, jeg har nemlig en frokostaftale på Amager i dag! Når vi vender næsen hjemover har vi Storesøster og svigerdrengen med i bilen. De skal arbejde herhjemme sommeren over og skal bo hos os. De glæder sig til at se den nye terrasse, vi andre glæder os snart til at den bliver færdig, regnen driller så det trækker ud, selvom det lige nu er tørvejr….

20130629-074031.jpg

Dette indlæg blev udgivet i Ferie, Moi. Bogmærk permalinket.

4 svar til Første sommerferiedag

  1. Ellen siger:

    Åhja, man husker jo så tydeligt fornemmelsen, selv om det er et helt år siden sidst, den var der 😉
    Rigtig god ferie til dig!

  2. Stegemüller siger:

    Rigtig god ferie; terrassen skal nok blive færdig, så I kan sidde ude og nyde nogle dejlige danske sommeraftener.

Skriv et svar

