Strikketilstanden

I stort set et helt år har jeg ikke strikket. I vinters strikkede jeg en hue til mig selv, men det er vist stort set det. Nu har jeg sommerferie og jeg har allerede gang i en masse sjove ting. Ført og fremmest mit Christel Seyfarth sjal, men derudover har jeg også gang i lidt babystrik. En kær ex-kollega venter vinterbarn, så det giver jo basis for at jeg kan opfriske babystrik som ikke har været en del af mit repertoire siden jeg strikkede til vores ældste. Jeg har besluttet at lilla er cool, når man ikke kender barnets køn!

20130702-112700.jpg

Dette indlæg blev udgivet i Kreativ?, Strik. Bogmærk permalinket.

2 svar til Strikketilstanden

  1. Ellen siger:

    Så fint det bliver – og jeg tror jeg kender det garn, for det ligner til forveksling det, jeg har strikket rigtig meget af til mine børnebørn. Det bliver superbodt og ditto lækkert, og så tåler det vask efter vask efter vask.
    Babytøj er noget af det hyggeligste at strikke – og så gør det jo ikke noget, at projektet er til at overse … en stærk kontrast til CS-sjalet – som jeg i øvrigt glæder mig til at se. Hun kan noget, hende Christel.

    • Pollyanna siger:

      Det er Baby merino fra Drops, lækkert at strikke med, synes jeg. Indtil videre har jeg trevlet op 4 gange, da mønsteret driller… Jeg skal se at få fotograferet sjalet. Udfordringen ved det stykke strik er for mig at få den bagvedliggende tråd til at være tilpas stram/slap…

Skriv et svar

