Søndag morgen

Det er søndag morgen og jeg sidder igen og tænker på, hvad jeg skal skriv i et blogindlæg for at puste liv i en meget livstræt blog…. Livet suser af sted. Jeg synes, det var august – så blinkede jeg med øjnene og så er vi i november og lige om lidt er vi i december min ubetinget yndlingsårstid efter sommer.

Hvor blev efteråret af? Det forsvandt vist i en konstant bunke stile, der skulle rettes, forløb der skulle gennemtænkes og eksekveres og alt muligt andet arbejde. Jeg ved ikke om jeg er en svækling, om mit job er mere mentalt udmattende end andre jobs eller om jeg bare arbejder for meget – fakta er, at jeg ikke synes jeg når ret meget andet end mit arbejde og det er jeg bare så træt af. Det har ændret sig markant efter jeg har skiftet arbejde, så jeg har svært ved at gennemskue om det er arbejdspladsen eller mig, den er gal med. Det er ikke godt for min hjerne kan jeg mærke, den kører næsten konstant i loops om næste arbejdsopgave. Det er ikke godt for helbredet, den livsstilsomlægning jeg gerne vil gennemføre, har jeg simpelthen ikke energi til at holde fast i. Det er nok dybest set heller ikke godt for familielivet, for hvornår var det lige jeg tog med på en gåtur i skoven?

Trods alt holdt jeg – næsten – fri i efterårsferien og det var dejligt. Jeg nåede en lille tur til Storesøs i København, hvor vi blandt andet var på Louisiana, hvor vi så udstillingen Arktis, der var ret facinerende. Inden efterårsferien var jeg 5 dage i Rom på studietur. Det var mit andet besøg i Rom og et dejligt gensyn og det der har leveret billeder. Her Colloseum:

20131117-093440.jpg
Her Peterskirken:

20131117-093700.jpg

Dette indlæg blev udgivet i Arbejdsliv, Moi, Udland, Undren. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

