Valgdag

foto

På vej til valglokalet i mørke – vi nåede det lige!

I dag har været en stor dag i familien – Lille A har sat sit første valgkryds og forhåbentligt bliver det ikke sidste gang. Der gøres meget for at få de unge til stemmeboksen, på mit arbejde og også på det gymnasium Lille A går på, har der været en mobilstemmeboks, tanken var, at det skal være nemt for de unge at stemme. Jeg spurgte Lille A om hun havde benyttet sig af det, men hun svarede, at hun da ville stemme på dagen sådan som hun altid har set os gøre. Faktisk fortalte en kollega også i dag, at det er det der har mest indflydelse på om de unge stemmer – altså at de har oplevet og været med deres forældre til valghandlingen. Vi har gjort vores, nu er resten op til de politikere, der er blevet stemt på! Jeg håber de vil gøre sig umage!

Dette indlæg blev udgivet i Far mor og børn, Moi, Uncategorized. Bogmærk permalinket.

2 svar til Valgdag

  1. Stegemüller siger:

    Det er så supervigtigt at få de unge til at stemme, og jeg forstår slet ikke dem, der ikke gør det. I går mindede jeg den unge pige nede i Netto om, at hun skulle huske at stemme. Hun svarede “Ja det må jeg nok hellere” uden at lyde særlig overbevist. Det lover ikke godt for fremtiden.

    • Pollyanna siger:

      Jeg kan stadig huske, hvor stort jeg syntes det var, første gang jeg stemte 🙂 Og jeg, jeg er fuldstændig enig med dig i vigtigheden af deltagelse i den demokratiske proces. Jeg synes dog mange unge er interesserede i politik, men der er selvfølgelig også mange, der ikke er, men sådan var det nu også da jeg var ung.

Skriv et svar

