Heksedansen

Se her kommer mutter med kost og spand,
med skrubbe og klude og sæbevand,
nu bli’r der en plasken, en sjasken og tørren,
for påske og pinse og jul står for døren.
Hun gnider panelet med vaskeskind,
med rumpen i vejret og knæene ind,
for den, som vil ligge lidt foran sin næste,
må styrte omkring som en hvirvelvind.
For tiden er så kort, og det ku’ hænde,
hun kom for sent, for sent til livets ende.

Jeg er ikke som mutter, jeg lider ikke af rengøringsvanvid. Men eftersom jeg var alene hjemme her fredag aften og jeg ikke tilhører den del af de danske tvseere, der sidder klistret til skærmen fredag aften for at se Vild med dans/Vild med Allan, tænkte jeg, at aftenen kunne bruges til en tiltrængt rengøring. Nu er det gjort og måske begynder jeg at pynte lidt til jul i morgen. Julepynten må godt komme op lidt af gangen hjemme hos mig, så julestemningen langsomt kan komme krybende.

I morgen skal jeg til Fyn for at besøge min ældste moster og sammen med min søster pynte til jul hos hende. Hun kom tidligere på året på plejehjem, da hun lider af Alzheimers demens. Heldigvis er hun glad for plejehjemmet og demensen er tilsyneladende gået lidt i stå, så hun er rimeligt velfungerende, selvom hun er snart 83.

20131129-234009.jpg

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

