Introvert eller extrovert?

Nu havde jeg jo lovet mig selv at være en lidt flittigere blogskribent og hvad sker der så – dag efter dag uden indlæg. Jeg er færdig med forberedelserne til morgendagen. I aften var der ikke så mange forberedelser, da jeg kun har et undervisningsmodul i morgen. Resten af dagen er fyldt med planlægningsmøder og faggruppemøde og en social aktivitet med eleverne(juleklip…. jeg har egentlig altid syntes, det var noget pjat at bruge tid på juleklip i, når eleverne ikke længere er i Folkeskolen, men en sådan holdning plejer at udløse ramaskrig…)

Nå men jeg sidder altså her og tænker jeg vil skrive et indlæg inden jeg tøffer i seng. For at blive inspireret kigger jeg i billedmappen på computeren, faktisk har jeg ikke så mange billeder, da jeg er en klovn til at huske at fotografere. Jeg ender i mappen med billeder fra Rom og der er jo mange skønne motiver.

Den sidste dag sendte vi eleverne på en Engle og dæmoner skattejagt. De skulle finde og dokumentere de steder de kendte fra Engle og Dæmoner. Når de var færdige skulle de møde lærerne ved et nærmere anvist sted. Derfor fik vi jo ikke fundet alle skattejagtens poster, da vi jo skulle være klar ved bestemmelsesstedet. Da eleverne havde fået fri resten af dagen, tog jeg imidlertid turen rundt. Nogle af kirkerne var middagslukkede, så jeg kom ikke ind i dem alle, men St. Maria della Vittoria var åben og der sad jeg et stykke tid og beundrede udsmykningen mens jeg filosoferede lidt over life, the universe and everything. Egentlig har jeg altid betragtet mig selv som extrovert, men efterhånden begynder jeg at tro, at jeg i grunden er introvert. Jeg kan mærke, at jeg også har brug for at kunne trække mig tilbage og være alene, hvis jeg skal være sammen med mange mennesker. Så en eftermiddag i forskellige kirker var en tiltrængt pause fra mange indtryk.

IMG_2848

IMG_2844

Dette indlæg blev udgivet i Arbejdsliv, Moi, Udland. Bogmærk permalinket.

4 svar til Introvert eller extrovert?

  1. Stegemüller siger:

    Der er kun 25 pct. af befolkningen, der er introvert, og det er noget af det, der gør, at det er svært at være introvert; man bliver let betragtet som lettere nørded – jeg er selv meget introvert og trives fint med det.

    Definitionen på introvert/ekstrovert er hvor man finder sin energi. De introverte finder fx energi ved at være sammen med dem selv, mens de ekstroverte finder energi i samværet med mange mennesker

    • Pollyanna siger:

      Jeg tror ikke, der er nogen der vil kalde mig nørdet, så måske er jeg ikke introvert, men jeg kan mærke med alderen, at jeg får mere behov for at være alene med alderen.

  2. Lene siger:

    Pollyanna, jeg tror du har ret. Jeg har også brug for alenetid, mere end som ung, og jeg finder helt klart energi ved at være sammen med andre, men ikke hele tiden:-)

    • Pollyanna siger:

      Jeg tror måske også det har noget at gøre med, at det trætter, når man skal forholde sig til rigtig mange mennesker i løbet af en arbejdsdag og det skal vi jo begge.

Skriv et svar

