Last Christmas

En søgning på Whams “Last Christmas” afslører, at sangen blev udgivet i 1984. Det passer som fod i hose med mine erindringer, det er nemlig en sang jeg altid har forbundet med min kollegietid og den startede jo netop i 1984. Dengang var der en slags hitparader på TV og jeg husker, hvordan vi sad på kollegiekøkkenet og så alle musikvideoerne til tidens toner. Whams julesang om skuffet kærlighed rørte i høj grad mit ungpigehjerte, ja jeg syntes nok nærmest ordene indeholdt alverdens livsvisdom. Jeg var netop kommet hjem fra USA om sommeren med et knust hjerte, så det var nok blandt andet derfor den sang fandt så stor gehør hos mig

Dette indlæg blev udgivet i December, Der var engang, Jul. Bogmærk permalinket.

2 svar til Last Christmas

  1. Lene siger:

    Og det sjove er at den sang er min irritationssang, og alligevel er den forbundet med jul 🙂 Tak for sangen både i går og i dag 🙂

  2. Pollyanna siger:

    Selv tak. Last Christmas bliver godt nok også spillet meget, men den minder mig sådan om min ungdom og jeg tænker, det er derfor jeg er så glad for den 🙂

Skriv et svar

