Status på 2013

Jeg plejer at skrive en status på året der gik, fordi jeg synes det er sjovt at kunne kigge tilbage og få genopfrisket det forgangne år. Det er også sjovt at tænke over, hvad der egentlig fæstnede sig i hukommelsen fra det forgangne år. Da jeg først tænkte på, hvad 2013 havde indeholdt for mig, tænkte jeg mest på, at det vist havde været et år som så mange andre, men ved nærmere eftertanke må jeg indrømme, at 2013 på mange måder har været markant anderledes end 2012, som for mig kom til at betyde sygdom, dødsfald og mange forandringer og heldigvis for det da. 2013 har jo været festernes år. Lille A. fyldte 18 år i februar og det blev fejret både i venners lag med mor og far som bartendere og sponsorere(!) og for familien, da vejret blev lidt lunere. Så var jeg til 31 års studenterjubilæum, det blev holdt hos mig og var instrueret og eksekveret med hård hånd af gymnasieveninde og mig – meget vellykket i følge tilbagemeldingerne. Så var der jo en 50års fødselsdag, der blev holdt for både familien og for de nærmeste kvinder i mit liv, det var to dejlige fester, jeg vil huske og jeg er glad for at jeg valgte at markere min fødselsdag med festivitas.

Lange ferierejser blev det ikke til i år, vejret artede sig jo så strålende, at vi valgte at bruge ferien herhjemme på vores nye terrasse, som blev færdig i løbet af sommeren. I efteråret var jeg dog på rejse med jobbet til Rom, et dejligt gensyn om end vejret ikke helt viste sig fra sin pæneste side. Det er også blevet til et par ture i sommerhus med veninderne fra studietiden vi har fået etableret en rigtig hyggelig og god tradition med sommerhusweekend 2 gange om året, det er dejligt at vi kan mødes selvom vi er spredt for alle vinde geografisk.

Børnene mine trives, der hvor de er. De møder bump på livets vej, men sådan skal det jo være, det er bumpene, der lærer en at mestre kørslen, tror jeg på og så længe det kun er bump, går det nok. I familielivet er vi i processen med at vænne os til, at børnene ikke længere er små, men står på spring til at hoppe ud af reden. Med kun et hjemmeboende barn (dog ofte også med hjemmeboende kæreste…vi oplever med børnene, at det er køb en og få to 😉 ) er rutinerne herhjemme under forandring, men jeg synes ikke jeg oplever det som skræmmende, det er bare en ny fase vi er på vej ind i.

Jeg har ikke lavet nytårsforsæt for 2014 – belært af erfaring, men jeg håber, jeg får mere tid og overskud i 2014 til at fordybe mig i noget af det jeg gerne vil.

20140109-091926.jpg
I julegave fik jeg Gillian Flynns roman Gone Girl. Den havde jeg allerede læst, så det blev en ombytter til Stephen King som egentlig ikke er en forfatter, jeg har gidet læse, men jeg syntes historien lød spændende og indtil videre har den levet op til mine forventninger. Jeg håber der bliver flere læsestunder i 2014.

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

2 svar til Status på 2013

  1. Stegemüller siger:

    Du har da haft et dejligt år i 2013 – der er ikke noget at sige til, at du mindes det med glæde. Det må være dejligt at mødes med de gamle studiekammerater. Jeg havde en del år også en tradition for at mødes med nogle tidligere veninder fra studiet, men til sidst trak jeg mig ud, da jeg blev træt af at høre om deres afkom i alle mulige afskygninger og aldre.

    • Pollyanna siger:

      Det har da været et dejligt år og det er godt nogle gange at minde sig selv om det. Det er rigtig dejligt at mødes med de gamle veninder og vi er selv ret begejstrede for konceptet med at mødes på neutral grund, så ingen af os står med værtinde forpligtelsen – det kan anbefales:-) Faktisk var der nogle år, hvor vi ikke sås i den oprindelige gruppe – de fleste har ikke børn og jeg følte ofte, at jeg var nødt til at lukke den del af mit liv ned, når vi var sammen. Nu er børnene store og jeg føler vi er mere lige igen mht prioriteringer. Det og en af venindernes død er nok medvirkende til at vi har fundet sammen igen og det er jeg glad for. Det er vigtigt med mennesker i sit liv, som “go back a long time” – jeg ved ikke lige, hvordan man skal udtrykke det på dansk 😉

Skriv et svar

