Jeg ❤️ min ovn

Hos Mommer kan man læse om fortrædeligheder med det nye komfur. Det fik mig til at tænke i lovprisende baner om specielt min ovn. Da vi lavede nyt køkken for 2 år siden, var jeg helt klar over, at jeg måtte have en ovn med pyrolyse, som jeg havde set i funktion hos familie. I går var det tid til en rengøring af ovnen efter julen og nytårets brug af ovnen. På billedet kan du se før:

20140119-090552.jpg

og 2 timer efter på pyrolyseprogrammet, imens har jeg rettet et par opgaver, strikket på et par strømer og lavet lidt forberedelser til aftensmaden:

20140119-090629.jpg

Det eneste knofedt jeg skulle bruge var på at gøre ribberne i siderne rene og det var nemt efter en iblødsætning. Jeg elsker bare min nye ovn 🙂

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

6 svar til Jeg ❤️ min ovn

  1. Ellen siger:

    Hmmm. Det var da godt nok utroligt! Nu har jeg jo valgt pyrolysekomfuret fra igen, fordi jeg havde andre prioriteter, men jeg har ingen problemer med at se, at pyrolyse nærmest er et lille mirakel.

  2. Stegemüller siger:

    Fantastisk ovn og sikke en forskel på før og efter, det er da det rene vidunder. Sådan en ovn kunne jeg også tænke mig. Jeg bruger nu altid stegeposer og bagepapir, så den er ikke så slem at gøre ren.

  3. Lene siger:

    Jeg elsker også min ovn af samme grund 🙂 Jeg kan se at du også har ribber, der kan trækkes ud. Hvordan sætter du dem i blød?

  4. Pollyanna siger:

    jeg tager hele ribben ud(det står der man skal, den må åbenbart ikke få pyrolyse) og lægger den i blød(i min store køkkenvask – endnu en luksus i det nye køkken) i varmt vand med opvaskemaskinevaskemiddel – mit universalmiddel, der tager alt også risengrødsgryden, hvis den er brændt på. 🙂

Skriv et svar

