Arbejd, arbejd, arbejd

20140301-104619.jpg

Jeg sidder allerede på min pind og har allerede været på arbejde en hel time. Førhen var jeg ikke altid så bevidst om hvad der var arbejde og hvad der ikke var, men med vores nye overenskomst skal vi jo tidsregistrere vores arbejde og dermed kommer også en højere grad af bevidsthed omkring, hvad der er arbejde og hvad der ikke er. Lige nu er stopuret sat på pause og jeg kan med god samvittighed skrive et blogindlæg.

Jeg synes det er svært at skelne mellem hvad der er arbejde og hvad der er privat interesse. Jeg har netop meldt mig til et aftenkursus under folkeuniversitetet – men eftersom det er et kursus jeg ikke har fået lov at tilmelde mig til af min arbejdsgiver – er det jo ikke arbejde. Når jeg læser engelske romaner er det jo for min egen fornøjelse, men jeg læser dem jo også for at være opdateret og for at holde mit sprog ved lige, men det er jo ikke arbejde. Når jeg sætter mig for at se en film/dokumentarudsendelse for at undersøge om den kan bruges til at illustrere forsvarsmekanismer -. er det så arbejde?

Min lørdag kommer til at gå med noget, der helt klart kan kategoriseres som arbejde – retning af stile! Ikke min yndlingsbeskæftigelse men snarere et nødvendigt onde!

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

2 svar til Arbejd, arbejd, arbejd

  1. Ellen siger:

    Næh, med dit job kan jeg godt forstå, at det indimellem kan være meget svært at skelne – der har de fleste andre det nok lidt nemmere, vil jeg tro.
    Jeg havde nu godt nok ikke tænkt på at sætte læsning af engelsk litteratur ind under ‘arbejde’. Pokkers. Sikke mange ekstratimer, jeg kunne have sparet mig op der 😉

  2. Pollyanna siger:

    Har du nogensinde set 3 døgn for Condor med Rober Redford? Han arbejder i efterretningstjenesten og hans arbejde er at læse spionromaner for dermed at afsløre huller i efterretningstjenesten (så vidt jeg lige husker). I mange år tænkte jeg, det ville være det perfekte job 😉

Skriv et svar

