Overskudsoptankning

Med alderen er jeg blevet mere opmærksom på, hvad der giver energi og overskud og hvad der ikke gør. Det betyder jo så, at man har mulighed for at vælge det overskudsgivende til og det underskudsgivende fra – det sidste arbejder jeg så stadig lidt med, men jeg synes jeg er blevet bedre til det første.

Sidste weekend var det tid til den halvårlige sommerhustur med Studieveninderne. Det er i høj grad en af de ting der giver energi og overskud i hverdagen. At få vendt verden med mennesker, der kender mig (måske nogen gange bedre end jeg kender mig selv) og som jeg kender (på nogle punkter måske bedre end de kender sig selv 😉) er fantastisk berigende.

Vi oplever alle større eller mindre tragedier i vores liv, men jo også masser af glæder og det er jeg rigtig glad for at kunne dele med Slumber Sisters, som vi altid har kaldt os selv. I starten da vi genoptog vores relation, syntes jeg af og til det var mærkbart, at vi havde været væk fra hinanden så længe – jeg følte nogle gange, jeg blev set på som den jeg var og ikke den jeg er -men i takt med, at vi er fundet sammen igen, er den følelse fuldstændig forsvundet. Hvilket jo faktisk er ret interessant, for det siger jo noget om hvad der giver os vores identitet – nogen mener jo, identiteten er social og at det er andres billede af os der former hvem vi er. Derfor er det for eksempel ubehageligt, hvis andres syn på en selv ikke passer med ens eget syn. Nå det er lidt svært for mig at formulere, her en tidlig lørdag morgen, men alfa og omega var at det var dejligt at ses og at det bliver bedre og bedre for hver gang.

Når jeg alligevel skulle til Sjælland valgte jeg at køre forbi Kahlers lagersalg i Næstved, det var mit første besøg der og jeg fik fat i nogle Mano krukker, jeg længe har haft et godt øje til. Nu skal jeg bare finde ud af, hvad jeg skal putte i dem😀.

20140412-070441.jpg

I dag står der barnedåb, hos tidligere kollega på programmet, så nu må jeg i omdrejninger. God lørdag til dig der læser dette.

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

4 svar til Overskudsoptankning

  1. Ellen siger:

    Det betyder bare SÅ meget at have den slags veninder – jeg ville i hvert fald meget nødig undvære mine.
    “The Slumber Sisters”, hehe … hvor mange sisters er I?
    Der var mange gode ting at hente hos Kählers i Næstved – godt de havde hvad du ville have.

  2. Pollyanna siger:

    Vi var oprindeligt 6, men desværre døde vores ene veninde jo for 2 år siden.

  3. Lene siger:

    Som jeg læser det, så har I været fra hinanden og så genoptaget samværet, det må være dejligt at det kan lykkes. Og det er rigtig godt formuleret at vi skal vælge det overskudsgivende til. God søndag til dig 🙂

    • Pollyanna siger:

      Det har vi – sådan mere eller mindre i hvert fald. Det er rigtig dejligt at det er lykkedes, men det er nok også fordi vi var så tætte engang at det er lykkedes så godt.

Skriv et svar

