Så er det endelig lørdag

Efter en uge med alt for travlt er Lille A sat på toget med kurs mod CPH med Roma som endelig destination og jeg har smidt mig på sofaen i en solstråle!

Lørdagen byder ikke på andet end hvad jeg har lyst til – indtil videre har det været lidt film på netflix og lidt strik på mit Christel Seyfarthbon bon sjal. Sjalet er købt som et kit, men det har været sendt til hjørne i to år, fordi diagrammet ikke var særlig godt. Nu har jeg udregnet mit eget diagram, så nu kører det, men det er lidt utroligt, man skal det til et kit til den pris…. Jeg synes dog ikke det bliver så pænt strikket, sikkert fordi jeg er ude af træning med fair isle strik, men jeg satser på t kunne valke det lidt, når det er færdigt og at det vil hjælpe på udseendet.

IMG_0751.JPG

Jeg har også fået en lille børnetrøje færdig. Den er strikket på gehør, så jeg er spændt på om den passer. Jeg har strikket den på rundpind og anvendt denteknik der hedder “steaking” og har derefter klippet op. Det er en rigtig fin teknik, hvis man gerne vil strikke på rundpind.

IMG_0748.JPG

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

2 svar til Så er det endelig lørdag

  1. Lene siger:

    Tænk at tage til Rom lige nu, det må være en dejlig årstid at se byen i. Og dit sjal glæder jge mig til at se færdig 🙂

    • Pollyanna siger:

      Jeg var jo i Rom sidste år på nogenlunde samme tid, der var vi nu ikke så heldige med vejret, da det var ret regnfuldt, så jeg håber Lille A og hendes klasse er mere velsignede af vejrguderne. Jeg glæder mig også til det færdige sjal – foreløbigt har jeg trævlet op 2 gange denne weekend…..

Skriv et svar

