Nissen er flyttet ind

IMG_0902.JPG

Det er tidlig lørdag morgen og jeg er helt udsovet. I stedet for at forsøge at falde i søvn igen, er jeg stået op og har opdaget Nissen er flyttet ind! Mine egne børn tror trods alt ikke på nisser mere, men jeg håber i december at få besøg af børn, der stadig har deres barnetro i behold og så tænker jeg det kunne være sjovt for dem at se en nissedør.

Planen var at jeg ville have pyntet til jul i går, men af forskellige årsager kunne jeg ikke rigtig komme i humør til det. I dag tager jeg så på besøg hos min gamle moster, der har alzheimer og bor på plejehjem. Planen er vi vil pynte op til jul hos hende samt besøge det julemarked der afholdes på plejehjemmet. Desværre er sygdommen forværret på det sidste og hun siger hun ikke længere vil bo på plejehjemmet men vil hjem. Hjem er som jeg har forstået det, hjemme hos min morfar og mormor der har været døde i henholdsvis 52 og 20 år! Mon det er et tegn på at den episodiske hukommelse er påvirket?

På vejen hjem skal jeg besøge min veninde. Det glæder jeg mig til, det er alt for længe siden sidst.

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

2 svar til Nissen er flyttet ind

  1. Ellen siger:

    ELSKER den nissedør! Den er skøn – sikke en pragtfuld ide. So ein Ding muss ich auch haben – den vil passe perfekt til Den Stråtækte 🙂
    Jeg går rundt og kan ikke finde ud af, om jeg overhovedet skal pynte i år. Vi er i England fra 17. – 27. december, men er det en fordel eller en ulempe, at der er julepyntet, hvis der kommer nogen og ser på huset i december?

    • Krista siger:

      Det er en skøn ide, som jeg opsnappede på nettet sidste år. Tror du skal være hurtig, hvis du skal have en i december. Mon ikke lidt afdæmpet julepyntning vil gøre sig hos hus købere – måske lidt ophæng i vinduerne og noget ved fordøren? Det ville jeg gøre tror jeg.

Skriv et svar

