Mellemjul

Så fik juledagene ben at gå på. I år har vi haft stille juledage (eller rettere så stille som dagene nu kan være med en hundehvalp i huset…) Børnene har sust rundt til familietamtam og fødselsdage hos familie og venner, mens vi gamle har passet hundehvalp og for mit vedkommende siddet i sofaen og stirret ud i luften (hvilket nok er et tegn på, at jeg har trængt til ferie…) og i går var vi alle hos min søster til julefrokost, hvorefter Storesøs og svigerdrengen blev sat på et tog til København – arbejde og eksamenslæsningen venter på dem de kommende dage. Hundehvalpen var ikke mange sure sild værd efter dagens julefrokost – mødet med en firbenet fætter var meget udmattende…

Juleaften var rigtig hyggelig og sjov – engang tænkte jeg det ikke ville være så sjovt med juleaften, når pigerne blev store, men jeg synes faktisk det er blevet endnu mere hyggeligt. Den ene Svigerdreng dukkede op hen mod midnat og klokken blev halv to inden jeg gik i seng, fordi vi sad og snakkede og grinede og legede med hundehvalp.

I dag vil jeg strække juledagene lidt mere – efter 1,5 times arbejde vil jeg tage på julebesøg. Jeg skal være sammen med to veninder til en gang snak og hygge – det glæder jeg mig til, vi ses alt for sjældent, så må manden min passe hundebabyen.

Hvad siger du?

Hvad siger du?

Dette indlæg blev udgivet i Luna Klaphund. Bogmærk permalinket.

6 svar til Mellemjul

  1. Ellen siger:

    Ja, hvorfor er det lige, at man er for dårlig til at sørge for at mødes med veninderne ofte nok? Når det så endelig sker, er alle jo hver gang enige om, at det er for sjældent, det sker …

  2. Stegemüller siger:

    Årh hvor er det dog en skøn lille hundehvalp, I har anskaffet jer.

  3. Lene siger:

    I har da hænderne fulde, og jeg har nydt at have de unge hjemme i en uge, men når jeg ser på ugens program kombineret med at jeg har været syg, så forstår jeg godt trangen til ikke at gøre noget som helst i dag 🙂

Skriv et svar

