Ribe

Venindebesøget i går foregik i Ribe og jeg tog hjemmefra, så jeg kunne nå en hurtig tur i et par af mine yndligsbutikker i gågaden. Ribe er en dejlig by og specielt ved juletid synes jeg det er meget stemningsfuldt at gå i de gamle, brostensbelagte gader. Domkirkepladsen er blevet renoveret og tager sig flot ud. Før renoveringen var gadeniveauet højere end domkirkens fundament, hvilket faktisk så lidt sjovt ud. Nu kommer kirken meget mere til sin ret, når man har et bedre syn til kirken og der er plads omkring den. Venindebesøget kombinerede vi med et besøg på byens kunstmuseum, som i øjeblikket har Skagensmalerier udstillet. Det var en dejlig dag.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/ed4/586458/files/2014/12/img_0922.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/ed4/586458/files/2014/12/img_0923.jpg

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

3 svar til Ribe

  1. Ellen siger:

    Ribe er en skøn by, som vi har holdt meget af at besøge, hver gang vi skulle med færgen til England.
    Det er jo desværre slut nu, ser det ud til.

  2. Stegemüller siger:

    Jeg har ikke været i Ribe, siden jeg var barn, men jeg kunne godt tænke mig at komme dertil, for jeg har lidt en målsætning om at besøge alle landets domkirker.

  3. Pollyanna siger:

    Ribe er helt sikkert en dejlig by og domkirken imponerende og et besøg værd. Min ene tipoldemor voksede op i Ribe og det gør det ekstra sjovt at gå rundt i de krogede gader, da der jo er mange huse, der også eksisterede der, da hun voksede op nogenlunde samtidigt med Jacob Riis i øvrigt, hvilket jeg synes er sjovt at tænke på.

Skriv et svar

