Farvel 2014 og velkommen 2015

Da jeg var barn, havde vi en oplæsningsbog derhjemme der hed 365 godnathistorier – altså en lille historie til hver aften. Nytårshistorien var noget med, at det gamle år personificeret ved en gammel krumbøjet mand bød velkommen til det nye år, som selvfølgelig så var en lille dreng. Jeg kan faktisk ikke huske mere indhold, men jeg tror, jeg har bogen på loftet, så måske skal jeg genopfriske den.

Det er den 1. januar 2015 gjorde sit indtog i vores liv stille og roligt. Lille A spiste hjemme, men tog så til fest og efterlod os andre i Lunas selskab. Lillehunden klarede nytårets farver og brag med bravour og var tilsyneladende ikke bange.

IMG_0453.JPG

Jeg plejer altid at skrive en status på året der gik her ved afslutningen af det gamle år og starten på det nye. Det som vi i vores familie nok bedst vil huske 2014 for, var at vi måtte aflive vores gamle trofaste Finske Lapphund. Det var en stor sorg og meget underligt ikke at have hund mere. Derfor var vi også nødt til at få en ny hund, lille Luna som vi hentede i midten af december og som nu holder os alle herhjemme fuldt beskæftigede….

På læsefronten bilder jeg mig ind, at jeg har fået læst lidt mere end jeg plejer, jeg har ikke rigtig vænnet mig til at læse på min Kindle, så det bliver mest til fysiske bøger. I øjeblikket læser jeg Irene af den franske forfatter, Pierre Lemaitre, en meget voldsom krimi, jeg har tidligere læst Alex som egentlig er efterfølgeren til Irene. I sommers læste jeg J K Rowlings The Cuckoo’s Calling og har netop fået efterfølgeren i julegave.

På strikkefronten har jeg også været lidt mere aktiv end jeg plejer, specielt i foråret og i sommers, i efteråret har jeg haft lidt for travlt. Det er blevet til både to trøjer til mig selv, babytrøje og hat og et par julegaver. Derudover har jeg godt gang i mit Seyfarth sjal, som dog ikke er helt færdigt endnu. De første projekter til 2015 er allerede besluttet, da der er kommet bestillinger på halstørklæde og sokker, som jo desværre er lidt kedeligt at strikke. Jeg var i årets løb både på strikkefestival på Fanø og på besøg i Garnudsalg i Nordjylland, hvor jeg fik købt lidt for meget garn, som jeg endnu ikke helt ved hvad jeg skal strikke af…. Det blev lidt for meget impulskøb….

IMG_0818.JPG

På jobfronten har 2014 været udfordrende. Jeg synes, det tager mig rigtig lang tid at vænne mig til at arbejde et nyt sted, at det sted så nærmest er i konstant forandring bla med en ny fusion i 2014, gør nok ikke tilvænningsprocessen nemmere. Trods alt fik vi da sendt årets studenter ud i verden og for første gang inviterede jeg “mine studenter” hjem til mig, det har jeg ikke gjort før, da jeg tidligere boede og arbejdede i to forskellige byer. Det var rigtig festligt – omend larmende 😉

2014 har også budt på forskellige kunstneriske aktiviteter, noget jeg gerne vil gøre meget mere ud af i 2015. Sammen med en veninde afsluttede jeg året med Caroline Hendersons julekoncert i Århus – en fantastisk oplevelse. Venindens fødselsdagsgave til mig var til gengæld en koncert med Poul Krebs – også en rigtig god oplevelse. Vi var også til Grøn Koncert som vi plejer samt med en tredie veninde til Pink Floyd Project og Queen Machine koncert, en hel tur ned ad Memory Lane med musik fra vores ungdom. Endelig var jeg med Husfaderen, Storesøs og Svigerdrengen på Nørrebro teater for at se forestillingen Kald det kærlighed, en sjov og anderledes forestilling.

IMG_0847.JPG

Årets ferietur gik endnu engang til Frankrig, denne gang Dordogne, som var et nyt bekendtskab for os. Absolut smukt og ikke overrendt af turister, til gengæld var vi bare ikke heldige med vejret, til gengæld fik vi jo så en kanonsommer da vi kom hjem igen.

Alt i alt har min refleksion over 2014 vist vist mig at 2014 på de fleste områder var et stille og roligt år. Jeg håber 2015 vil blive det samme med masser af latter og gode stunder og mere fred på jord. Godt Nytår!

IMG_1046.JPG

IMG_1038.JPG

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

6 svar til Farvel 2014 og velkommen 2015

  1. Ellen siger:

    Det var vist alt i alt en god status, du kunne summere op her.
    Det har jeg aldrig rigtig excelleret i, men det kunne være meget sjovt at forsøge sig – det kunne jo være jeg fik mig en positiv overraskelse 🙂

  2. Stegemüller siger:

    Det ser ud som om, du har haft et rigtigt fint 2014 med mange dejlige aktiviteter af forskellig slags!

    Det må være så skønt atter at få en hundehvalp indenfor hjemmets fire vægge. Jeg forstår fot, at den holder jer beskæftiget. Flot at den klarede nytårsbragene.

  3. Lene siger:

    Måske skulle jeg prøve mig med sådan en oversigt over året, der gik. Dejligt at I fik et godt og roligt år. Og så er du da god til at komme af sted til musikoplevelser, det vil jeg gerne abe efter i 2015 🙂

Skriv et svar

