What might be the beginning of a beautiful friendship…

Klokken er 16.15 og jeg er faktisk stadig ikke kommet rigtig ud af nattøjet. Heldigvis har jeg arbejdsfri weekend uden andre planer end at jeg skal holde fri og hygge mig – det er jeg heldigvis god til, så jeg ser House of Cards, strikker lidt og gør mig bekendt med den nye iMac, der ventede på mig da jeg kom hjem fra arbejde i torsdags. Længe har vi debatteret, hvorvidt jeg skulle have en ny computer. Jeg overvejede en Mac bærbar – manden min insisterede på, det var bedre, jeg fik en iMac, fordi der er stor skærm som er god til elektronisk opgaveretning osv.

Da jeg  kom hjem torsdag havde han gjort et røverkøb og handlet på egen hånd. Jeg troede det ville blive svært t vænne sig til Mac, men indtil videre er det gået fint.

IMG_1036

Dette indlæg blev udgivet i Moi. Bogmærk permalinket.

11 svar til What might be the beginning of a beautiful friendship…

  1. Ellen siger:

    Åhh, det er bare SÅ fedt med en nattøjsdag en gang imellem.
    God fornøjelse med Mac’en – jeg tør ikke, og du er vist den første jeg har hørt sige, at det stort set er problemløst 🙂

    • Pollyanna siger:

      Min erfaring er, at skift til nye systemer og computere er problemløst, hvis man giver sig tid til at lege med de forskellige funktioner. Måske hjælper det at jeg har haft andre apple produkter i mange år 😀

  2. Lene siger:

    God hyggeweekend med tid til din nye computer , tillykke med den 🙂

  3. Stegemüller siger:

    Fedt med en Mac – tillykke. Jeg har både iPhone og iPad, og kunne faktisk også tænke mig en Mac computer, men jeg kan desværre ikke legitimere det overfor mig selv, for jeg har jo allerede en skøn PC. Den er godt nok seks år gammel, men alt kører, som det skal, og da det er en stationær, er det let at skifte dele ud (hvis man altså er bekendt med den slags). Man får altid mere for pengene ved at vælge stationær.

    • Pollyanna siger:

      Efterhånden som jeg bliver mere dus med min Mac, bliver jeg også mere og mere glad for den. Dog skal jeg nok ud og finde et nyt slægtsforskningsprogram, da jeg hidtil har brugt Brother’s Keeper og det kan vist ikke køre på Mac

  4. Pollyanna siger:

    Tak for oversigten, Hanne. Jeg har kig på et program nu, men kan i skrivende stund ikke lige huske hvilket et. Bruger du et program til Mac, eller slægtsforsker du kun på PC?

  5. Stegemüller siger:

    Jeg har kun hørt godt om Gramps. Hvis du er interesseret, kan jeg spørge en anden MAC-bruger, hvilket program hun bruger? (send mail til post@stegemueller.dk).

    Jeg har Legacy på min PC, og det er jeg meget glad for. På min iPad har jeg et visningsrogram “MobileFamilyTree”, men det er jeg ikke videre begjestret for, da navigationen er uklar.

    Jeg fandt dette om Legacy til Mac til dig: http://legacydansk.com/forum/viewtopic.php?t=3229&highlight=mac. Jeg anbefaler varmt Legacy, som er det program jeg er havnet med efter WinFamily, Brothers Keeper og Family Tree Maker.

  6. Stegemüller siger:

    Hej igen

    Min kontakt skriver: “Jeg bruger Reunion; det har været mit program i 17 år. Dengang var der ikke meget at vælge imellem, men det betød mindre for programmet opfyldte alle mine krav.
    Siden er kommet MacStamtræ (eller MacFamilytree), som også er udmærket og har en fin grafisk brugerflade. Jeg foretrækker alligevel Reunion, fordi det er stærkest, når det kommer til at trække oplysninger/udskrifter ud af programmet. “

    • Pollyanna siger:

      Hej Hanne

      Tak for din research. Jeg håber at få tid til at kigge på det i weekenden eller i påskeferien. Jeg er nok mest stemt for Macfamily – da jeg synes grafikken ser rigtig spændende ud og jeg tænker det vil være en god formidlingsform til dem jeg gerne vil formidle til.

Skriv et svar

