2015 in review

Så har vi vinket farvel til 2015 og 2016 har allerede taget sin spæde start. Jeg plejer at opsummere året der er gået, normalt hjulpet godt på vej af de indlæg der har været på bloggen. Blogskriveriet er dog ikke hvad det har været, så jeg må benytte mig af hukommelsen.

Det mest skelsættende ved 2015 har helt sikkert været at Lille A blev student. Hun afsluttede 3 for hende dejlige år med bravour og masser af festivitas og holder i øjeblikket et sabbatår fra studierne, men planen er at hun til sommer hiver teltpælene op og begynder studenterlivet i København. Ak ja så sidder farmand og jeg alene tilbage og kan synge Ach du lieber Augustin alles ist weg ….. Selvfølgelig er det vemodigt, at det sidste barn flyver fra reden, men det er nu også meget naturligt synes jeg og jeg glæder mig over mine børns livsduelighed, når jeg oplever, hvordan de klarer sig og trives i deres nye liv som selvstændige individer. Så tænker jeg altid at vi – faren og jeg – nok har gjort det meget godt – trods alt 🙂 Længe var der egentlig planer om at Lille A ville studere i Aarhus, men det ender tilsyneladende med København og så kan Lille A og Storesøs forhåbentlig få lidt glæde af hinanden.

For mig betød 2015 også et skift til noget nyt. Efter at have arbejdet det samme sted i 18 år, skiftede jeg for 3 år siden job. Jeg syntes dog aldrig, jeg rigtig faldt til, så jeg besluttede mig for at prøve noget andet. Det lykkedes og jeg har indtil nu være på min nye arbejdsplads siden august og er rigtig glad for, at jeg skiftede job. Det er hårdt, selvom kerneydelsen er den samme stort set, er der nye rutiner og arbejdsgange, jeg skal lære og vænne mig til, men jeg vidste jo det ville blive hårdt, specielt det første år, så jeg klemmer ballerne sammen og klør på og håber at jeg allerede næste år kan føle, at rutinen gør alting nemmere.

Sommerferien blev desværre saboteret i år – vi havde længe talt om at holde en bilferie i England, når alle studenterfejringerne var overstået, men desværre måtte min mand opereres for et dårligt knæ, hvorfor vi aflyste ferien. I stedet tog vi på efterårsferie. Som ung boede jeg i New York, men min mand har aldrig været der, så vi holdt en uges ferie i The Big Apple. Eller ferie og ferie er måske så meget sagt, vi gik stort set rundt fra morgen til aften og var godt trætte i futterne, når vi nåede sengetid. Der var mange store oplevelser, så jeg ved næsten ikke hvilke jeg skal hive frem, men kig på billederne nedenunder.

Nu har vi lige holdt jul – bare os fire, da morfar i år holdt jul hos min søster. Det var en stille og rolig juleaften med lidt familiehurlumhej de efterfølgende dage. Nytårsaften var vi bare 3 til middagen inden Lille A tog videre i byen og vi andre blev hjemme hos vores lille hund, der var ret beklemt ved fyrværkerisituationen. En stille og rolig nytårsaften betyder heldigvis, at hovedet er friskt dagen derpå, så jeg startede nytårsmorgen med at plyndre juletræet – det dryssede helt vildt og jeg synes, at også jeg nu trænger til at se blanke flader i mit hjem igen.

GODT NYTÅR

Vase lavet af min søster

Vase lavet af min søster

Juletræet 2015

Juletræet 2015

Udekøkken i december - min mand laver juleaftenens steg i weberen

Udekøkken i december – min mand laver juleaftenens steg i weberen

Julebordet 2015 - udført af Storesøs

Julebordet 2015 – udført af Storesøs

Mellemjul med snot og fyrværkeriforskrækket hund

Mellemjul med snot og fyrværkeriforskrækket hund

Central Park - Oktober 2015

Central Park – Oktober 2015

911 Memorial

911 Memorial

The High Line

The High Line

Brooklyn Bridge

Brooklyn Bridge

Brooklyn Bridge

Brooklyn Bridge

911 Memorial Museum

911 Memorial Museum

New York - Oktober 2015

New York – Oktober 2015

View from One World Trade Center

View from One World Trade Center

View from One World Trade Center

View from One World Trade Center

Central Park - Oktober 2015

Central Park – Oktober 2015

One World Trade Center - The Sky's the Limit!

One World Trade Center – The Sky’s the Limit!

NY skyline

NY skyline

Luna Klaphund 2015

Luna Klaphund 2015

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

4 svar til 2015 in review

  1. Ellen siger:

    Så du har også glas i Ballet 🙂 Jeg har til 12 af alle slags, men det er kun portvinsglassene, der kan gå i vores opvaskemaskine, så jeg bruger dem ikke ret tit, desværre, for de er så elegante.
    Tak for billeder fra NY – vi kommer med ret stor sandsynlighed også dertil i år, for jeg har arbejdet der i mine meget yngre dage, og John har aldrig været der, så det er endnu en parallel.

    • Pollyanna siger:

      Jeg har kun rødvin og du har ret – irriterende de ikke kan gå i maskinen. Jeg ville egentlig gerne samle på gamle glas, det kniber bare med pladsen. Det bliver spændende med New York – hektisk men dejlig by.

  2. Stegemüller siger:

    Jeg ville så gerne til New York, men lige p.t. peger økonomien ikke i den retning.

    Smukt julebord I havde, og så kan jeg godt lide dine Piet Hein stager (sådan nogle har jeg nemlig også).

    Luna er sådan en smuk hund.

    Det er godt gået, at du skiftede job efter 18 år det samme sted, men ind imellem må det jo bare til, også selvom det er hårdt. Og er endnu sejere at du så skiftede igen. Det er hårdt at være ny.

    • Pollyanna siger:

      Ja det er hårdt at være ny og faktisk havde jeg jo nok egentlig glemt, hvor hårdt det er. Jeg har dog ikke fortrudt at jeg skiftede – det var den rigtige beslutning.

Skriv et svar

