Hvad der føles som årets første forårsdag

Er det bare mig eller har vinteren 2015/2016 bare været en ørkenvandring? Jeg føler det stort set har regnet siden september (og det regnede, som jeg husker det, også næsten hele sommeren) Men i dag ændrede det sig – det har været det mest vidunderlige forårsvejr – ja det har næsten været sommerligt på min terrasse. Desværre har jeg været nedlagt med en ondskabsfuld influenza siden tirsdag og nu hvor jeg så småt er ved at være oppegående igen, er der mange hængepartier, der kræver mit fokus og de klares desværre kun inden døre bag en computer. Derfor har det været manden min, der har puslet på terrassen i weekenden, men senest næste weekend, lover jeg mig selv, skal der plantes i krukker og gøres hyggeligt på terrassen. Om 14 dage har jeg inviteret en flok kollegaer fra de gode gamle dage på min første rigtige arbejdsplads, så der skal jo helst være noget pænt at kigge på til den tid.

 

Dette indlæg blev udgivet i Haven, Livet lige nu. Bogmærk permalinket.

3 svar til Hvad der føles som årets første forårsdag

  1. Ellen siger:

    Vinteren var nu ikke så slem, men foråret var ALT

  2. Ellen siger:

    Hvad gik mon galt?
    … ALT for længe om at indfinde sig. Og såp kan jeg huske, at i de tre uger, vi valgte at holde sommerferie i Bretagne og England, var det hedebølge og meget tørt herhjemme, så vores menneskelige have- og drivhusvander kom virkelig på overarbejde, så hele sommeren regnede det trods alt ikke …

    • Pollyanna siger:

      Tænk jeg husker sidste sommer som rigtig kedelig – i hvert fald mens jeg havde sommerferie. Men der kan vel også være regionale forskelle og jeg bor jo trods alt i Vestjylland, hvor vi tit ikke er de mest forkælede, når det kommer til høje temperaturer.

Skriv et svar

