Sommertid

IMG_4537

Når kalenderen viser 1. juni må det officielt være sommer. Jeg skyder sommeren i gang med morgenmad på terrassen, noget jeg gør alt for sjældent. Sommertid er også eksamenstid og eksamensplanen har været nådig i år – ingen udecensur, men kun mundtlig eksamen i egen rede. Derudover skal jeg rette 97 skriftlige opgaver. Tjansen med de skriftlige opgaver er faktisk en tjans, man tilvælger og dermed lønnes for seperat – så det er sådan set ekstraarbejde. Den opmærksomme læser vil nok undrende spørge sig selv, hvorfor jeg vælger at melde mig frivilligt til at rette opgaver, når nu alle ved, at jeg hader at rette opgaver.

IMG_4535

Well, første  og fremmest er det supergod efteruddannelse. Når man retter så mange opgaver, får man en rigtig god fornemmelse for, hvad der virker og hvad der ikke virker og dermed kan man bedre undervise og vejlede sine elever i opgaveskrivning og det bliver faktisk også nemmere at rette opgaver i hverdagen. Så derfor er planen, at jeg skal ind på min pind, når kaffen er drukket for at arbejde mig videre gennem bunken.

IMG_4536

Dette indlæg blev udgivet i Arbejdsliv. Bogmærk permalinket.

4 svar til Sommertid

  1. Stegemüller siger:

    Pyh ha 97 lyder af mange, og det må tage rigtig lang tid, men jeg kan sagtens se logikken i det med at få fingeren på pulsen. God arbejdslyst.

    • Pollyanna siger:

      Det svarer nogenlunde til 4 klassesæt og dem retter jeg jo alligevel nogle stykker af på et år. Fordelen ved at rette en ordentlig bunke er at man kan være heldig og komme i flow til sidst 🙂

  2. Ellen siger:

    Og kan man sidde hjemme og arbejde, er det vel ren win-win?
    Hvilke former for opgaver retter du?

    • Pollyanna siger:

      Det er nemlig rart at man kan gå lidt til og fra – man kan heller ikke rette 8 timer i træk – eller jeg kan i hvert fald ikke. Det er studentereksamensopgaver (2g og 3g)

Skriv et svar

