Gaudeamus igitur

 

AHAYES-Today_Good_Day-1200x1007

Lad os alle glæde os – Nyt job betyder også nye traditioner. Lige om lidt har jeg fuldført et år på min nye arbejdsplads og dermed været med til de ritualer og traditioner der hører denne arbejdsplads til. Efterhånden har jeg jo oplevet mange studenterdimissioner, men vi har aldrig sunget den traditionelle studentersang på latin og jeg tror faktisk heller ikke vi gjorde det da jeg selv blev student (jeg blev student fra et dengang nyt gymnasium, der var rødt og rend mig i traditionerneish)

I går var der imidlertid dimissionsgalla og Gaudeamus igitur blev sunget for fuld udblæsning. Oveni blev Storesøs Bachelor og dagen før blev min niece student, så der er fest og glæde over hele linien 🙂

Dette indlæg blev udgivet i Arbejdsliv, Far mor og børn. Bogmærk permalinket.

4 svar til Gaudeamus igitur

  1. Ellen siger:

    Hvad gør de stakler, der ikke har haft latin? Bare lærer den udenad? 🙂
    Tillykke med og til alle!

  2. Pollyanna siger:

    Ha ha – i dag har alle elever i 1g (lidt) latin. Jeg må dog indrømme, at selvom jeg har den store latinprøve, ville jeg ikke give mig i kast med en oversættelse. Heldigvis stod den danske oversættelse ved siden af.

  3. Stegemüller siger:

    Tænk jeg er også nysproglig student (i 1983…) og altså med den store latinprøve, og jeg har end ikke hørt om den sang. Latin eller ej: Jeg glæder mig altid sammen med alle de glade unge mennesker, for de har garanteret slidt for det.

Skriv et svar

