Når min mor kommer hjem, så er min far lige gået

Sådan lød en af de socialrealistiske børnesange  i min barndom – det var også dengang man talte om nøglebørn – børn med udearbejdende mødre, der havde deres egen nøgle til at låse sig ind med , når de kom hjem fra skole. Jeg tror faktisk aldrig jeg har haft nøgle til mit barndomshjem, der var altid nogen hjemme, når vi kom hjem fra skole. Nå men jeg er sikker på vores lille hund føler sig som barnet i den socialrealistiske sang. Far kom hjem i nat fra arbejde, da sov mor. Mor står op og gør sig klar til arbejde, lige inden mor kører vågner far. Da mor kommer hjem fra arbejde, er far kørt kort for inden og når mor er gået i seng kommer far hjem osv osv….

IMG_1748.JPG

Dette indlæg blev udgivet i Arbejdsliv, Hunden, Uncategorized. Bogmærk permalinket.

4 svar til Når min mor kommer hjem, så er min far lige gået

  1. Ellen siger:

    Til gengæld er der da altid nogen hjemme hos hunden 🙂
    Jeg har heller aldrig haft nøgle til mit barndomshjem, men min datter var nøglebarn fra hun var syv år..

  2. Anette siger:

    smuk hund
    jeg havde nøgle (men er også fra 1981) dog var der næsten altid nogen hjem.

Skriv et svar

