Biografsøndag

Jeg er medlem af op til flere biografklubber. Biografklub Danmark sammen med min svigerinde, hvor vi ser mainstream film, nogle ville vi nok have set under alle omstændigheder og andre nok ikke. Men jeg er også medlem af Biografklubben Valentino – en lokal filmklub i byen, hvor jeg bor. I Valentino vises der som hovedregel ikke mainstreamfilm og hovedparten af filmene ville jeg med ret stor sandsynlighed ikke have set, hvis ikke det var fordi de var på Valentinos repertoire. Jeg er medlem sammen med to af mine veninder, tidligere kollegaer og det er rigtig hyggeligt, at vi ved vi ses de 5 bestemte søndage. Nogle gange spiser vi frokost eller drikker kaffe sammen inden filmen, andre gange mødes vi bare i biografen lidt afhængigt af trængslen i vore kalendere.

mv5bmtcwntgzmze2nv5bml5banbnxkftztgwmtk5njcynje-_v1_

I dag var det efterårets sidste film og nok den jeg havde glædet mig mest til. Vi skulle se Brooklyn, en film om at sige farvel til sine rødder og plante rødderne et nyt sted. Det var lige en film efter mit hjerte sådan en lidt grå søndag. Sødmefuld og bittersød på samme tid – en film jeg blev varm om hjertet af og som jeg sagtens kan anbefale.

mv5bzwiyzdhlzmytmmnjos00ndg3ltllmgytyjmyzdrly2e1yjm2xkeyxkfqcgdeqxvymtmwmtk1mdi-_v1_

Dette indlæg blev udgivet i Film. Bogmærk permalinket.

2 svar til Biografsøndag

  1. Ellen siger:

    Det er en god måde at holde de venskaber ved lige på, der ellers ville være i højrisikogruppen for lige så stille at glide helt ud. Nu er der en udefrakommende, men samlende faktor. Smart.

    • Pollyanna siger:

      Det er det helt bestemt, vi mødes nu også i andre sammenhænge. Normalt er jeg ikke god til at rose mig selv, men lige netop det med at vedligholde relationer, synes jeg faktisk jeg er god til. Men man kan jo selvfølgelig ikke holde ved alle…

Skriv et svar

