Glædelig bagjul

Pludselig gik det stærkt. Lille A kom hjem på juleferie, de sidste gaver og julevisitter skulle klares, jeg fik juleferie, der skulle julehandles, Storesøs og Svigerdreng1 kom hjem til jul og pludselig var det juleaften.

Men først skulle jeg på kirkegården – det er blevet en fast tradition…

img_2353 img_2354 img_2355

Endelig kom jeg i juledekorationsmode og fik kreeret årets flotteste juledekoration – synes jeg selv…. Den er lavet i en gammel syltekrukke, der sikkert har været i familiens eje i mange år.

Lillejuleaften – der spilles Hint.

Julebuket fra mig til mig – because I am worth it!

Julebordet anno 2016Juletræet som vi alle var enige om var det pæneste vi nogensinde har haft – det er vi enige om hvert år…

Husets yngste medlem skal også have gaver.

Nogle gaver når ikke frem til tiden – sådan er det når man handler julegaver anno 2016.

Nu er juleaften slut og juledagene kan begynde. Dem glæder jeg mig til 🙂

Glædelig Jul

Dette indlæg blev udgivet i December, Far mor og børn, Jul. Bogmærk permalinket.

7 svar til Glædelig bagjul

  1. Stegemüller siger:

    Alt sammen fine ting som ser hyggelige ud.

    Jeg hæfter mig især ved dit eksemplar af “Ved julelampens skær” fra 1926. Det er sørme da et klenodie.

    • Pollyanna siger:

      Tak Hanne. Ja de er sjove ikke! Jeg fandt dem på loftet hos min far, da vi skulle tømme gården fordi den skulle sælges. De er sikkert købt af min Oldemor, som boede på slægtsgården med sin mand. Hendes farfar havde købt gården i 1833 – han var ellers ældste søn på nabogården, men den var der en yngre søster der overtog med sin mand. Hun døde kort tid efter og han bliv gift med hendes lillesøster…

  2. Lene siger:

    God bagjul til dig, I har haft en skøn aften fornemmer jeg. Og nu sidder jeg her bag skærmen og funderer over, om det er støvlerne, nederdelen eller trusserne, der ikke er kommet frem 😉

  3. Anette siger:

    Glædelig jul
    Sikke en hyggelig jule stue
    rart at få svar på det var en plakette, jeg overvejede også hvad der manglede.
    Her fik Zorro også gave, tror mange gør det, men ved ikke, derfor december afstemningen er på det spg. Hvad fik lille hund?

    • Pollyanna siger:

      Tak – i lige måde Anette. Den lille hund fik kødben og en elefantbamse fra en genbrugsbutik – jeg synes generelt de holder bedre end dyrelegetøjet.

      • Anette siger:

        dejlige gaver for en hund
        det også min erfaring at de holder bedre, det eneste Zorro har ødelagt var lavet til hunde 😕
        det skader jo heler ikke at genbrug er billigt.

Skriv et svar

