Farvel 2016 og goddag til 2017

Så kom og gik nytårsaften  – her i området med bulder og brag. Luna Klapphund, som sidste år tilsyneladende (kan jeg læse på bloggen her) tog bulder og brag i stiv pote, var i år et rystende nervevrag. Mange af juledagene har hun kravlet op på mit skød, hvis jeg har siddet i sofaen, hvilket er lidt af et ømt syn Luna Klapphunds størrelse taget i betragtning (læs hund af mellemstørrelse)

Jeg er jo ikke en nytårspige og her til morgen kunne jeg bare mærke at der var noget der “stemmer” som min far ville kalde det, en lidt vemodig følelse. Jeg havde den der rastløse følelse som samtidig er en lidt trist følelse. Jeg havde den samme følelse af og til som ung – typisk om søndagen, hvor jeg kunne føle sådan en søndag bredte sig lang og tom ud foran mig. Er det fordi jeg har det lidt sådan med 2017 – at den også breder sig lang og tom ud foran mig. Storesøs tog hjem 2. juledag og Lille A tager til København i morgen (jeg retter lige hjem til København, for hjemme er jo stadig her hos os – synes jeg…jeg ved dog ikke om hun selv helt er enig i det…) Så sidder vi to gamle her alene – men det gjorde vi jo også før julen og det gik jo udmærket. Så jeg ved ikke helt, hvad det er, lad os håbe følelsen er væk i morgen…

Dette indlæg blev udgivet i Moi, Nytår. Bogmærk permalinket.

4 svar til Farvel 2016 og goddag til 2017

  1. Ellen siger:

    Den er sikkert væk igen nu … lidt melankoli kan der vel altid falde over én, men når bare det forsvinder hurtigt igen, gør det ikke spor, at man lige reflekterer lidt over tilværelsen. Jeg bliver lidt melankolsk hver gang, Charlotte rejser hjem til England.
    For jo: England er hendes hjem nu. Det er det, hun og Tim har skabt, og det er her, de har deres fælles børn. Hun griner dog lidt af sig selv, fordi hun i England kalder det at tage hjem til Danmark og her i DK siger hun, at hun skal hjem til England.
    Hun tager vel bare det bedste fra begge verdener 🙂

    • Pollyanna siger:

      Ah ikke helt væk, men den bedste medicin er at se andre mennesker – så jeg lod opgaver være opgaver og tog på visit:-) Selvfølgelig må du have det på samme måde, når den engelske familie drager af. Tror mine piger har det på samme måde med hjem to steder, srlvom jeg driller dem med at “home is where the mom is” 😀

  2. Stegemüller siger:

    Jeg forstår vidst til fulde dine tanke tanker om det at gå i gang med et helt nyt år. Jeg synes, næste ikke, at jeg kan overskue det nye år. Heldigvis går det bedre og bedre jo længere vi får gnavet os ind på januar.

    • Pollyanna siger:

      Ja det plejer også at være min fornemmelse at det letter jo længere vi kommer ind i januar. Jeg har haft det sådan her før, men ikke de sidste par år, så jeg har nok lidt glemt hvordan det er.

Skriv et svar

