Nytårsspørgsmål vol. 4

16. Hvad vil du gerne blive bedre til i 2017?
Jeg kunne godt tænke mig at blive bedre til at bruge Internet og sociale medier mindre (siger hun, mens hun skriver noget på et social medie). Med alderen bliver jeg mere opmærksom på, hvad jeg bruger min tid på og jeg bruger nok pænt meget tid på at kigge på andres opstillede billeder på Instagram, glorificerede fortællinger på blogs og ligegyldige artikler på Facebook. Så egentlig kunne jeg godt tænke mig at dyrke ærværdige, gamle dyder, såsom at være mere ude i nature, læsning og håndarbejde – uden at alverden nødvendigvis skal delagtiggøres i det.

17. Nævn tre ting du har lært om dig selv i 2016, som du er blevet positivt overrasket over?
Nu er der nok nogen, der vil sige, jeg er enormt ureflekteret, men jeg kan simpelthen ikke komme på, hvad det skal være. Når man er 53 år kender man vel også dybest set sig selv ret godt? Jeg har selvfølgelig også som voksen oplevet at være på gyngende grund og dermed blive konfronteret med kompetencer jeg havde eller ikke havde, hvorved man har lært noget nyt om sig selv. Heldigvis var 2016 et år uden store livsomvæltende begivenheder, hvilket også har betydet, at jeg har klaret mig med den værktøjskasse jeg har og med det værktøj jeg kender.

18. Hvis du havde betalt orlov fra dit arbejde i tre måneder, hvad ville du så lave?
Jeg har lige siden, jeg var barn drømt om at skrive en roman. Jeg har både overvejet at skrive en krimi, en historisk roman eller en børnebog. Ofte tænker jeg, når sommerferien starter, at i år er året, hvor jeg gør det, men det bliver aldrig rigtig til noget…

19. Hvis du fik fri de næste to uger, hvad ville du så lave?
Rette alle de store opgaver, der i øjeblikket pirker til min dårlige samvittighed, når jeg ikke sidder og retter dem.

20. Hvordan ser din perfekte dag ud?

Hmmm det er et svært spørgsmål. Jeg tænker en perfekt dag kan være mange forskellige ting. I dag har feks været en god dag (indtil nu I hvert fald). Vækkeuret ringede kl. 6 og jeg stod op, hunden fik sit morgenkrammeritual… (det består i at jeg sætter mig I en lænestol med den mellemstore hund, som bliver morgennusset efter alle kunstens regler… sikkert et ømt syn) gav hunden mad, trak i noget varmt tøj og gik en kort morgenluftetur. Hjemme igen gik jeg i bad, spiste morgenmad, læste lidt avis, checkede mail osv. Ca 7.45 kørte jeg på job. Ca 14.30 kørte jeg hjem efter en god dag på jobbet, hvor jeg synes at tingene lykkedes. Jeg fik kopieret et nyt kompendie some er klar til mandag morgen, hvor vi starter et nyt emne i min ene klasse. Hjemme kollapsede jeg på sofaen, strikkede lidt, chattede lidt med mine piger og talte i telefon med den yngste, som har været til eksamen I dag. Efter lidt køkkenoprydning er maden nu i ovnen og når vi har spist, skal der gås tur med hunden og jeg er nok også nødt til at arbejde lidt I aften. Jeg har bestemt jeg ikke skal for sent i seng – jeg vil gerne nå at læse lidt. Jeg har mange romaner på “to read” listen – i øjeblikket er jeg I gang med Helle Joofs Papmachéreglen (som jeg egentlig ikke er så imponeret over – jeg tror målgruppen er noget yngre end mig, for de dybe tallerkener hun serverer, har jeg nu også selv stående… om jeg så må sige.) Derudover læser Jeg den nye Jussi Adler krimi – Selfies, som også er lidt so so… så egentlig burde jeg måske bare starte med at læse nogle af de andre på to read listen… Det var en helt almindelig dag, måske ikke en helt perfekt dag, but close enough to pretend…

Dette indlæg blev udgivet i Moi. Bogmærk permalinket.

4 svar til Nytårsspørgsmål vol. 4

  1. Ellen siger:

    Interessant læsning – igen.
    Mht. nr. 16 synes jeg jo godt, at tingene kan kombineres – bortset fra, at jeg ikke gider Instagram – men at dyrke “ærværdige, gamle dyder” OG fortælle alverden om det via bloggen er da bare hyggeligt 🙂
    Og så er det i øvrigt en glimrende dagbog, som har sparet os for en del diskussioner om hvornår det nu lige var, vi gjorde hvad.
    Der er enten ingen perfekte dage eller der er mange perfekte dage. Eller sagt på en anden måde, så er der ikke EN perfekt dag, men der er mange måder at være perfekt på.

    • Pollyanna siger:

      Jeg må bare erkende at jeg synes tiden smuldrer for meget for mig og her tænker jeg at sociale medier har en del af skylden. Faktisk kan jeg nogle gange ikke forstå, hvordan jeg kunne nå alting, da jeg havde små børn og fuldtidsjob.

  2. Lene siger:

    Jeg har det som Ellen, en god blanding af sociale medier og nærvær, der hvor man er. Og min blog hjælper mig til det sidste og at læse blogs gør mig altså også klogere 🙂
    Det lyder spændende med den bog, håber du kommer i gang.

    • Pollyanna siger:

      Det gør absolut også mig klogere at læse blogs, men jeg må indrømme, at jeg også nogle gange bliver helt forpustet og nok lader mig “forblænde” for meget af andres fine billeder – sådan ser mit liv nemlig sjældent ud 😉 Når man som jeg også bruger en stor del af arbejdstiden foran en computer, så kommer jeg alt for nemt til at lave overspringshandlinger for eksempel ved at bruge for meget tid på de sociale medier. Jeg tror jeg vil have svært ved at holde op med at bruge sociale medier,men jeg vil forsøge at være mere bevidst om min brug af dem.

Skriv et svar

