Nytårsspørgsmål vol. 5

21. Hvilken fritidsaktivitet drømmer du om at give dig i kast med?

Jeg ville rigtig gerne blive bedre til at dyrke motion – udover hundelufteturene og faktisk var jeg afsted i mit foretrukne fitness center for i dag for et par weekender siden…. Jeg håber det bliver startskuddet til en god bølge.

I år har jeg gjort alvor af en tanke som jeg har haft et stykke tid – jeg har meldt mig til et keramikkursus. Jeg er ikke specielt kreativ, men ville rigtig gerne være det og inspireret af min søster som har lavet keramik i flere år, har jeg besluttet, at nu er det tid til at afprøve noget, jeg håber, jeg vil synes er sjovt. Som skolebarn var jeg meget facineret af drejebænkene til ler og jeg gad nok vide om det er noget, vi får lejlighed til at prøve.

22. Hvad vil du gerne have succes med i 2017?

2017 er et stort eksamensår – jeg har flere hold der afslutter og da det er første gang jeg skal eksaminere i mit ene fag på den uddannelse jeg arbejder med nu, håber jeg rigtig meget det bliver en succes.

23. Hvad er vigtigst for dig, dér hvor du er i dit liv lige nu?

At mine børn klarer sig og trives I det liv de er i er det der betyder allermest for mig. Uden hjemmeboende børn er det også blevet tydeligt for mig, at man skal huske at lave ting det gør noget godt for en selv. Selvom man skulle tro, man fik mere tid når der ikke længere er børn der bor hjemme, synes jeg tiden flyver hurtigere end nogensinde før – jeg er knap stået op før dagen er omme – eller sådan føles det i hvert fald nogle gange.

24. Hvad kan få dig til at grine?
Heldigvis rigtig mange ting. De sjove mennesker, der er I mit liv både privat og arbejdsmæssigt. En humoristisk film. Et sjovt klip på you tube. En sjov bog. En elevs sjove formulering. Heldigvis rigtig mange ting. Lige nu er det blandt andet den norske serie SKAM, der får mig til at grine højt.

25. Skriv fem ting ned, som du tror kommer til at ske for dig indenfor de næste fem år.

Aj, det har jeg bare virkelig svært ved at skrive om. Egentlig er jeg jo nok et sted I livet, hvor mit liv har fundet sin form. Det betyder jo ikke, at der aldrig kommer til at ske noget nyt, men jeg går ikke med planer om at skifte karriere eller job (det har jeg gjort så rigeligt de sidste 5 år) Så de næste 5 år håber jeg bare bliver stille og rolige, tror jeg. Desuden er jeg også så tilpas overtroisk, at jeg ikke har lyst til at jinxe noget ved at sige, at et eller andet vil ske…

Dette indlæg blev udgivet i Moi. Bogmærk permalinket.

7 svar til Nytårsspørgsmål vol. 5

  1. Anette siger:

    Det så spænende når ens elever skal til eksamen, håber det går godt.

  2. Ellen siger:

    Jeg har hyggelæst med igen 🙂

  3. Lene siger:

    jeg håber du skriver lidt om dit keramikkursus 🙂

    http://www.underet-er-at-vi-er-til.blogspot.com

Skriv et svar

