Nytårsspørgsmål vol 6

26. Få en ven til at skrive fem ting ned, som vedkommende tror kommer til at ske for dig.
Der er faktisk ikke rigtig nogen af mine venner der kender til denne blog, så I stedet tror jeg, at jeg vil bede min læsere om at komme med et bud på, hvad der vil ske for mig I de næste fem år – hvis I gider 🙂

27. Hvilke fem ting vil du rose dig selv for? (Bare giv den gas).

  1. Jeg er en opofrende mor (men ikke på mortyr måden), jeg synes selv jeg kan sætte mine børns behov før mine egne (det er selvfølgelig ikke så vigtigt mere og jeg skal måske til at lære at sætte mine egne behov først engang imellem). Måske er jeg dybest set lidt for god til at sætte andres behov over mine egne hmmmmm
  2. Jeg er mine venners ven.
  3. Jeg er humoristisk.
  4. Jeg er ikke bange for at prøve noget nyt.
  5. Jeg er pligtopfyldende men samtidig doven (det har nok dybest set reddet mig fra adskillige stresssygemeldinger, at jeg sagtens kan smide mig på sofaen selvom huset roder – så længe leve dovenskaben)

28. Skriv 10 ting ned som du interesserer dig for lige nu.

  1. Keramik – jeg er begyndt at gå til et keramikkursus på aftenskole og jeg prøver at finde inspiration til ting, jeg selv kan finde ud af at lave.
  2. Strik – jeg er blevet rigtig glad for at strikke, det får mig til at slappe af og reflektere, når jeg sidder med et strikketøj I hænderne.
  3. Amerikansk politik – jeg følger med noget bekymring den politiske situation i USA i øjeblikket (arbejdsskade)
  4. Postmoderne og Viktoriansk litteratur – jeg er I gang med at lave nye forløb, så jeg læser lidt af hvert (arbejdsskade)
  5. SKAM – efter talrige opfordringer fra veninder, unge kollegaer, ungerne osv er jeg hoppet på SKAM bølgen og er godt underholdt – det er “drittkul”.
  6. Identitet – endnu et arbejdsrelateret emne.
  7. Film – jeg er stadig medlem af to biografklubber og går derudover også I biografen, hvis der vises en film jeg gerne vil se men ikke er på filmklubbernes program. De to sidste film jeg har set i biografen var rigtig gode: en tysk – Fritz Bauer – En fjende af staten og en israelsk – Afskedfesten
  8. Pædagogik – goes with the job…
  9. ??
  10. ??

29. Hvilken følelse er den absolutte bedste i verden for dig?

Følelsen af frihed – at jeg selv er fuldstændig herre over min tid og mine tanker

30. Hvilke ting opnåede du i 2016, som du ikke regnede med ville ske?.

Den springer jeg over, jeg synes ikke, jeg opnåede noget uventet i 2016.

Dette indlæg blev udgivet i Moi. Bogmærk permalinket.

Et svar til Nytårsspørgsmål vol 6

  1. Lene siger:

    Jeg har tænkt så meget over en sætning, fordi den rammende siger det, jeg har forsøgt at forklare folk:
    “Jeg er pligtopfyldende men samtidig doven (det har nok dybest set reddet mig fra adskillige stresssygemeldinger, at jeg sagtens kan smide mig på sofaen selvom huset roder – så længe leve dovenskaben)”
    Folk tror ikke på at jeg er doven, men det har også reddet mig fra stressdiagnose

    http://www.underet-er-at-vi-er-til.blogspot.com

Skriv et svar

