En dag i ZOO

Sidste torsdag pakkede vi bilen efter arbejde og satte kursen mod sommerhuset på Sjælland. Vi havde ikke rigtig nogen aftaler eller planer – jeg skulle arbejde lidt og så havde jeg faktisk også en aftale i København om fredagen. Førhen har jeg altid fnyst lidt hånligt, når glade sommerhusejere eller fastliggende campister har underholdt med det dejligt afslappende ved at tage i sommerhus/afsted med campingvogn. Fnyst fordi jeg altid har ment, jeg udmærket har kunnet slappe af derhjemme på sofaen og ikke mente jeg behøvede hverken campingvogn eller sommerhus for at kunne trække stikket. Jeg må dog indrømme, at jeg faktisk slapper mere af, når vi er i sommerhus end jeg egentlig ville have troet. Måske er det fordi det trods alt er mere “simple living”, selvom sommerhuset er ret veludstyret og vi i princippet kan gøre det samme som vi kan derhjemme – så er det bare noget andet i sommerhuset.

Nå men, som sagt havde jeg en aftale i København om fredagen, så da klokken var 6.30 stod jeg på Slagelse station og ventede på toget til København. Lidt over 8.00 bankede jeg på døren på Nørrebro og kunne sige hej til datter (og farvel, da hun skulle på arbejde) og hej min egen lille solstråle. Vi have planer om at skulle i ZOO. I efteråret købte jeg årskort til ZOO og vi har allerede været afsted et par gange. Jeg er ret glad for at komme i ZOO – heldigvis har dyrene fået meget bedre forhold og der er masser at se på, opleve og snakke om når man er næsten 2 år gammel. I fredags tilbragte vi mest tid i Tropezoo, hvor vi så på aber og slanger (eller en orm – med den næsten 2åriges ord…)

Da vi havde spist madpakken, blev der puttet i barnevognen og mens Lille K. sov middagslur besluttede jeg mig for at gå hjem – det blev en frisk tur gennem et sneklædt Nørrebro. Vel hjemme igen fik vi leget og spist frugt indtil mor og far kom hjem fra arbejde og ved 17 tiden sagde jeg farvel og tog tilbage til Slagelse. Det var en dejlig dag og jeg glæder mig allerede til vinterferien, hvor jeg igen har planer om en tur til København 😁

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

2 svar til En dag i ZOO

  1. Lene siger:

    Det lyder som en hyggelig aftale. Og skønt at have muligheden for at tage en forlænget weekend i sommerhuset.

  2. Ellen siger:

    En dejlig dag! Lige sådan en jeg alle årene med børnebørnene i England nok har savnet mest. Og så alligevel ikke, for jeg valgte ikke at tænke for meget over noget, jeg ikke kunne ændre på, men jeg er glad for at læse, hvor meget du påskønner det.

    Dine tanker om sommerhuset er meget genkendelige. Sådan havde vi det med vores sted i Sverige, som også var et fuldt udstyret hus … ikke noget primitivt over det. Men. Vi var væk fra dagligdagen. Hjemme i Danmark var der altid et eller andet, vi syntes vi burde gøre, mens vi i Sverige kunne slappe af på en helt anden måde. Af samme årsag har vi aldrig nogensinde holdt ferie i helårshuset. Vi ville ikke føle vi havde haft noget ferie overhovedet.

Skriv en kommentar